Aktualności
Reba S.A.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy,
że od dnia 1 marca 2025 roku nie będziemy mogli już realizować bezpłatnych odbiorów bateryjnych przez system BDO na podstawie wystawianych KPO. Bardzo prosimy o wypowiadanie umów na zbieranie zużytych baterii zawartych z REBA.
Informacja
Uprzejmie informujemy,
że od dnia 1 marca 2025r. REBA definitywnie zaprzestaje wysyłki pustych pojemników do kontrahentów, ze względu na zmianę dotychczasowego systemu zbiórki zużytych baterii.
Zgłoszenia odbioru baterii
Szanowni Państwo,
zgłoszenia odbioru baterii prosimy kierować na adres: biuro@reba.pl;
telefonicznie: 801-363-373 lub 22-550-61-08
Pojemnik REBA - instrukcja
Informacja
Szanowni Państwo,
Zarząd REBA O.O. S.A. informuje że począwszy od miesiąca sierpnia 2022 roku
– z wyjątkiem placówek oświatowych - wszystkie umowy na odbiór zużytych baterii w systemie BDO będą renegocjowane
i podpisywane stosowne aneksy w przypadku wyrażenia zgody.
Raport GIOŚ
Szanowni Państwo,
na stronie GIOŚ można zapoznać się z raportami o funkcjonowaniu gospodarką bateriami i akumulatorami oraz zużytymi bateriami i zużytymi akumulatorami w poszczególnych latach.
Poradnik sprzedawcy
Jeżeli powierzchnia sprzedaży Waszego sklepu wynosi minimum 25 m2, od dnia 28.08.2009 na mocy art. 48 nowej ustawy o bateriach i akumulatorach jesteście Państwo zobowiązani do:
cyt. „… przyjęcia selektywnie zebranych zużytych baterii przenośnych i zużytych
akumulatorów przenośnych od użytkownika końcowego przez udostępnienie
pojemnika na zużyte baterie przenośne i zużyte akumulatory przenośne, bez
możliwości żądania od niego zapłaty za ich przyjęcie…”
co oznacza, że należy postąpić w następujący sposób:
- ustawić specjalny pojemnik na terenie sklepu
- czytelnie oznakować miejsce zbierania zużytych baterii
- bezpłatnie przyjmować przyniesione przez klientów zużyte baterie.
Jak prowadzić zbiórkę baterii w sklepie?
Każdy właściciel albo zarządzający sklepem, którego obejmuje powyższy obowiązek musi zaopatrzyć się w pojemnik, można go bezpłatnie uzyskać np. rejestrując w systemie zbiórki zużytych baterii prowadzonym przez REBA – formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie internetowej www.reba.pl.
Każdy sklep prowadzący punkt zbiórki zużytych baterii zwolniony jest z :
• konieczności posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu zużytych baterii i akumulatorów
• prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji tych odpadów
• zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego.
Do pojemnika można wrzucać wszystkie rodzaje baterii bez potrzeby ich wcześniejszego sortowania pod względem składu chemicznego a gdy pojemnik się zapełni zużyte baterie i akumulatory można przekazać sprzedawcy hurtowemu który ma obowiązek bezpłatnego ich przyjęcia lub podmiotowi zbierającemu zużyte baterie i akumulatory, na wcześniej ustalonych zasadach. Reba Organizacja Odzysku S.A. świadczy bezpłatnie kompleksowe usługi obejmujące:
• dostarczanie pojemników oraz materiałów informacyjnych dla konsumentów
• serwisowanie pojemników (drobne naprawy, wymiana w razie zużycia itp.)
• odbiór zapełnionych pojemników lub ich opróżnianie.
Jak należy informować konsumentów o możliwości oddania zużytych baterii w Państwa sklepie-hurtowni itp. ?
Pojemnik należy postawić w widocznym miejscu a plakatem dodatkowo oznakować miejsce zbiórki.
Klienci w momencie zakupu baterii powinni być informowani o możliwości zwrotu zużytych baterii w Państwa sklepie.
Co grozi właścicielowi lub zarządzającemu, gdy nie będzie w sklepie pojemnika na zużyte baterie oraz/lub informacji dla konsumentów ?
Zgodnie z treścią art. 86 i 87, nie przyjmowanie zużytych baterii od konsumentów będzie skutkowało grzywną. Orzekanie w sprawach o czyny, o których mowa w art. 74—95, następuje w trybie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.